Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία


Τρεις μήνες οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης περιμέναμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διατυπώσει την πρότασή της για την εκπαιδευτική πολιτική που προτίθεται να εφαρμόσει. Περιμέναμε έχοντας την ελπίδα πως αυτή η πρόταση θα βρίσκεται σε προοδευτική κατεύθυνση, ώστε να μπει τέλος στις αντιεκπαιδευτικές λογικές και πρακτικές των τελευταίων χρόνων που δημιούργησαν τεράστια προβλήματα σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την κοινωνία.

       Με τεράστια όμως απογοήτευση, όλοι διαπιστώσαμε πως βρισκόμαστε στο ίδιο - αν όχι σε χειρότερο - έργο θεατές! Η κατάθεση χωρίς κανένα απολύτως διάλογο, των ουσιωδών σημείων(!!) και όχι του συνόλου (γιατί άραγε;) του πολυδιαφημισμένου πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση, δείχνει ξεκάθαρη έλλειψη οράματος και στρατηγικής στόχευσης, αδυναμία διατύπωσης προοδευτικής εκπαιδευτικής πρότασης, διάθεση αποψίλωσης του ρόλου των αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων, προχειρότητα και άγνοια.

       Στην αναφορά που γίνεται στην αξιολόγηση, παρά το γεγονός ότι η έκφραση βούλησης κατάργησης του απαράδεκτου πλαισίου που εφάρμοσαν οι προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, δημιουργείται έντονος προβληματισμός από την ασαφή διατύπωση περί συστήματος αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου, το οποίο σύστημα δηλώνεται ότι είναι απαραίτητο.

Από εκεί και πέρα:

·        καμία αναφορά σε μόνιμους διορισμούς
·        καμιά αναφορά στις δαπάνες για την Παιδεία
·        καμία αναφορά στην κάλυψη των κενών στην εκπαίδευση
·        καμία αναφορά στα μεγάλα προβλήματα των νέων εκπαιδευτικών (τρόπος προσλήψεων, αναγνώριση προϋπηρεσίας κλπ)
·        καμία αναφορά σε αριθμό μεταθέσεων
·        καμία αναφορά σε αποσπάσεις
·        καμία αναφορά στην προσχολική εκπαίδευση
·        καμία αναφορά στις μετατάξεις και στα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς
·        καμία αναφορά στο "ξεπάγωμα" της βαθμολογικής και μισθολογικής καθήλωσης των εκπαιδευτικών
·        καμία αναφορά σε αποκατάσταση των μισθολογικών αδικιών εις βάρος των εκπαιδευτικών
·        γενικόλογες διατυπώσεις για την ειδική αγωγή, χωρίς να δίνεται ούτε καν δέσμευση για τους συναδέλφους που δουλεύουν πάρα πολλά χρόνια ως αναπληρωτές

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και σαφήνεια να δώσει λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών αντιλαμβανόμενο πως τα λόγια και οι προθέσεις έχουν αξία μόνο όταν γίνονται έργο. Η Παιδεία δεν έχει την πολυτέλεια να αντέξει άλλη ασάφεια, αστοχίες, ερασιτεχνισμούς, μικροκομματικές σκοπιμότητες, ιδεοληψίες και ιδεολογικές αγκυλώσεις.



Από τη Δημοκρατική  Συνεργασία  Καβάλας
Τζεράκης Θωμάς αιρετός ΠΥΣΠΕ
Μουμτσάκης Απόστολος πρόεδρος του Δ.Σ.
Αξιμιώτης Νίκος μέλος του Δ.Σ.
Παππάς Ηλίας μέλος του Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου